دانلود و پخش فقط با IP ایران امکان پذیر هست

آخر هفته‌ی گذشته بازار آمریکا علی‌رغم بازگشایی سالن‌های سینما در ایالت نیویورک همچنان در تقلای بازگشت به روزهای پررونق گذشته بود. به نظر می‌رسد که برای به راه افتادن موتور سینما در آمریکا بازگشت کامل بازار نیویورک در کنار لس‌آنجلس ضروری است. مقامات ایالت نیویورک و سالن‌داران هنوز در حال رایزنی‌اند تا در مناطقی که شمار ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده محدودیت‌ها برداشته شود. اینکه هنوز بازار لس‌آنجلس بازگشایی نشده موجب نگرانی است، اما این هفته قرار است مناطق آلامدا و سانتا کلارا در کالیفرنیا بازگشایی شوند. این بازارها ۲ درصد فروش را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین بازگشایی این بازارها اتفاق نسبتاً خوبی است. اخبار سینمای جهان را از فیلم تو مووی دنبال کنید.

با این حال، در مورد احتمال موکول شدن «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) از دسامبر آینده به سال ۲۰۲۱ توسط برادران وارنر همچنان وجود دارد. بازاریابی و تبلیغات چنین فیلم‌هایی باید به زودی آغاز شود. بعضی از منابع نزدیک به این پروژه‌ها ادعا می‌کنند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر نقشی کلیدی در اکران شدن یا نشدن فیلم‌ها خواهد داشت. در صورتی که «جو بایدن» بر ترامپ غلبه کند، فیلم‌ها تا ژانویه اکران خواهند شد.

منابع نزدیک به استودیوهای پخش‌کننده می‌گویند پیروزی «دونالد ترامپ» به این معنا خواهد بود که فیلم‌ها در حین پاندمی روی پرده خواهند رفت، در حالی که بایدن و نزدیکان او به اعمال محدودیت‌های بیشتر معتقدند و می‌گویند می‌توانند پاندمی را بهتر مدیریت کنند. در حال حاضر حدود ۸۵ درصد سینماهای ایالات متحده بازگشایی شده‌اند اما هیچ نشانی از بازگشت سینماروها نیست.

فیلم ژانر «مرد تهی» (The Empty Man) استودیوهای قرن بیستم که به صورت گسترده اکران شده گواه این مدعاست و به نظر می‌رسد که نام این فیلم به گوش هیچکس نخورده. این فیلم از مخاطبین امتیاز ۴۲ درصد «کام‌اسکور/پست‌ترک» دریافت کرده و تنها ۲۵ درصد آن‌ها دیدنش را توصیه کرده‌اند. ارائه‌ی محتوا برای سالن‌های سینما به تنهایی کافی به نظر نمی‌رسد و آن‌ها برای بالاتر رفتن فروش باید برای بازاریابی نیز هزینه کنند. این در حالی است که دیزنی فیلم‌های بالقوه پول‌ساز خود از جمله «مولان» (Mulan)، «همیلتون» (Hamilton) و انیمیشن «روح» (Soul) را در سینما اکران نکرد و به دیزنی+ برد.

بازاریابی «مرد تهی» در شبکه‌های اجتماعی تنها یک هفته قبل آغاز شد. در حالی که کمپین تبلیغاتی فیلم‌های مستقل دست کم دو ماه پیش از اکران آغاز می‌شد. قابل درک است که استودیوهای پخش‌کننده تمایل دارند در این شرایط دشوار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند اما وقتی فیلمی به صورت گسترده روی پرده می‌رود باید کمی دلربایی کند. «مرد تهی» آخر هفته‌ی گذشته در ۲۰۲۷ سالن سینما اکران شد و با فروش ۱.۲۶ میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت. این هفته فیلم «سارق درستکار» (Honest Thief) با ۲.۳۵ میلیون دلار در صدر جدول باقی ماند. «جنگ با پدربزرگ» (The War With Grandpa) «رابرت دنیرو» و استودیوی ۱۰۱ نیز با فروش ۱.۸۸ میلیون دلاری دوم شد. این فیلم جمعه گذشته ۵۵۰ هزار دلار، شنبه ۸۵۹ هزار دلار و یکشنبه حدود ۴۷۵ هزار دلار فروخته است. «تنت» (Tenet) برادران وارنر هم در نهمین هفته‌ی اکران ۱.۳ میلیون دلار از ۱۸۰۱ سینما کسب کرد و در رتبه‌ی سوم ایستاد.

آمار بینندگان ویدیوهای «مرد تهی» در شبکه‌های اجتماعی پایین بودند و در یوتیوب به ۷۰۰ هزار بازدید نمی‌رسیدند. این فیلم از یک رمان مصور به همین نام اقتباس شده و سرگذشت پلیس بازنشسته‌ای را بازگو می‌کند که به دنبال گروهی از نوجوانان ناپدید شده در یک شهر کوچک است. ساکنین شهر معتقدند که این معما با افسانه‌ای به نام «مرد تهی» مرتبط است. «دیوید پرایر» نویسنده و کارگردان این فیلم است. بازخوردهای مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این فیلم غالباً منفی بودند و «مرد تهی» با فیلم‌هایی چون «کندی‌من» مقایسه شد.

در «مرد تهی» بازیگری چون «جول کورنتی» ستاره‌ی «غرفه بوسه» (The Kissing Booth) نقش‌آفرینی کرده که در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، و اینستاگرام دارای ۷.۳ میلیون دنبال‌کننده است با این حال هیچ نشانی از «مرد تهی» در حساب‌های او در این شبکه‌ها یافت نمی‌شود. اغلب سالن‌های سینمای «مرد تهی» تهی از سینمارو بودند اما ۵۳ درصد از خریداران بلیت مرد، ۵۳ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۶۶ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. حدود ۴۲ درصد مخاطبین این فیلم اروپایی تبار، ۲۸ درصد اسپانیایی تبار، ۱۹ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار و سایر نژادها بودند. «مرد تهی» روز جمعه ۴۵۰ هزار دلار، و شنبه ۵۳۶ هزار دلار فروخته است و انتظار می‌رود در روز یکشنبه ۲۷۹ هزار دلار فروخته باشد.

استودیوی اوپن رود که این هفته «سارق درستکار» را در صدر جدول داشت، در پلتفرم‌های دیجیتال هم فیلم نوجوانانه و رمانتیک «پس از برخورد ما» (After We Collided) را در رتبه‌ی اول دید. این فیلم اولین هفته‌ی اکران در ایالات متحده ۴۲۰ هزار دلار فروخته و رتبه‌ی هشتم را تصاحب کرده است. این فیلم در فینیکس، سن آنتونیو، دیترویت، ساکرامنتو و میامی فروش بهتری داشت، در حالی که فیلم «لیام نیسن» بهترین فروش را در دلاس و فینیکس ثبت کرد. «سارق درستکار» جمعه گذشته ۷۲۰ هزار دلار، شنبه ۱ میلیون دلا و یکشنبه حدود ۶۳۰ هزار دلار فروخته است. فروش این فیلم پس از ده روز اکران به ۷.۵ میلیون دلار رسیده است.

«تنت» به کارگردانی «کریستفر نولان» در حال حاضر از بازارهای آمریکا ۵۲.۵ میلیون دلار کسب کرده و فروش جهانی خود را به ۳۴۱.۴ میلیون دلار رسانده است. این فیلم ۲۵۰ میلیون دلاری با بازی «جان دیوید واشینگتن» و «رابرت پتینسون» بیشترین فروش را در اورنج و ریورساید (۷ درصد)، سیاتل (۷ درصد)، سان فرانسیسکو (۵ درصد) و دالاس (۴ درصد) ثبت کرد.

فیلم چینی «ایثار» (The Sacrifice) در افتتاحیه‌ی داخلی ۵۳ میلیون دلار فروخت. این فیلم که در چین تحت عنوان «جین گانگ چوان» (Jin Gang Chuan) شناخته می‌شود، به مناسبت هفتادمین سالگرد جنگ چین و کره اکران شد و در سه روز اول اکران به این رکورد دست پیدا کرد. با توجه به اینکه در هفته‌های آینده فیلم بزرگی در چین اکران نخواهد شد، انتظار می‌رود که «ایثار» تا چند هفته در صدر قرار داشته باشد و بنابر اعلام «مائویان» تا ۲۲۶ میلیون دلار فروش کند. این فیلم در سینماهای آیمکس ۳.۲ میلیون دلار در ۶۷۲ سالن فروخته است. فروش سینماهای آیمکس در چین به رکورد تازه‌ای در ماه اکتبر رسیده، در حالی که همچنان محدودیت ظرفیت ۷۵ درصدی در آن‌ها وجود دارد.

فیلم «اهریمن کش» (Demon Slayer The Movie: Mugen Train) که هفته‌ی گذشته با افتتاحیه‌ی ۴۴ میلیون دلاری در ژاپن رکوردشکنی کرد، در دومین هفته‌ی اکران ۲۹ میلیون دلار فروخت و فروش داخلی خود را به ۱۰۲.۵ میلیون دلار رسانده است. این فیلم در سینماهای آیمکس نیز ۲.۰۴ میلیون دلار فروخته و تنها ۹ درصد نسبت به هفته‌ی گذشته افت فروش را ثبت کرده. رکورد «اهریمن کش» در سالن‌های آیمکس تا ۶ درصد از فروش افتتاحیه‌ی «ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: The Rise Of Skywalker) در ژاپن پیش است.

عملکرد رضایت‌بخش فیلم‌ها در ژاپن و چین در حالی ادامه دارد که اروپا با موج جدید ابتلا به کووید-۱۹ دست به گریبان است. سالن‌های سینما در ایتالیا دوباره بسته شدند و فرانسه و اسپانیا محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده‌اند.

فیلم مستقل «سینکرانیک» (Synchronic) دیگر عنوان جدید این هفته بود که در ۳۲۶ سالن سینما افتتاح شد و ۲۲۵ هزار دلار فروخت. «جیمی دورنان» و «آنتونی مکی» از جمله بازیگران این فیلم علمی-تخیلی به کارگردانی «جاستین بنسون» و «آرون مورهد» بوده‌اند. آن‌ها نقش دو بهیار صمیمی را بازی می‌کنند که به چند رویداد مرموز و عجیب روبرو می‌شوند.

دانلود و پخش فقط با IP ایران امکان پذیر هست

پیشنهادات سایت:

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سایت و سینمای جهان ، به کانال تلگرام فیلم تو مووی بپیوندید.

کانال تلگرام فیلم تو مووی

راهنمای فیلم تو مووی :

  • 1- برای سهولت در دانلود بهتر است از نرم افزار های مدیریت دانلود استفاده کنید
  • 2- جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید . [ایمیل www ندارد .]
  • 3- لطفا از توهین در نظرات خودداری کنید ، با کاربر خاطی برخورد لازم انجام خواهد شد .
  • 4- جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم استفاده کنید .

برچسب ها